By carlesl |
Sot de l'Infern
CSM

Programa LIFE Tritó del Montseny. Així és com les autoritats del Parc natural "protegeixen" aquest amfibi en perill d’extinció!

 

Mig d’amagat i en perfecta coordinació amb l’Ajuntament de Fogars de Montclús i el Departament de Territori i Sostenibilitat, és com la Gerència de Serveis d’Espais Naturals i l’Oficina Tècnica de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona actuen per a “protegir” els enclavaments on cal conservar l’hàbitat d’aquesta espècie.

Amb una maniobra tèrbola, en la qual s’ha aprovat il·legalment la licitació d’aquesta obra, així és com el dijous passat van començar aquests treballs que amenacen diverses rieres on la presència del tritó està constatada o és molt probable.

L’excusa per aquest nou disbarat ambiental és la construcció d’una carretera rural de fins a 5m d’amplada (segons el text del projecte), que uneixi la Costa del Montseny amb Can riera de Ciuret. Per aquells que no ho sàpiguen, aquest indret dedicat al sector turístic, ja està perfectament comunicat per carretera asfaltada fins a la BV-5114 (Sant Celoni-Viladrau).

Ens preguntem, per què hem de pagar amb diners públics la protecció del tritó del Montseny, mentre alhora paguem també aquesta nova carretera, que està causant enormes impactes contra allò que es pretén protegir?

A qui beneficia la construcció de la carretera? Com és que l’Administració del Parc permet que es perpetrin aquests atacs al medi?

En aquests moments, en que els sectors més desfavorits es troben en estat de crisi total i quan tota ajuda serà poca:  com es pot gastar mig milió d’euros dels nostres diners per construir una carretera que no és necessària?

Quins interessos poderosos s’amaguen darrera de tot plegat?

Si cal ho veurem als jutjats!

SI2
Així és com a quedat després de la intervenció per fer la nova carretera.

 

Comentaris

Les autoritats responsables d'això em poden explicar per què s'està fent aquest nou camí? Les raons veritables i què hi guanyarà la natura amb això? Seria bo saber-ho...

Benvolguts,
En relació en aquest escrit i d'altres que hem vist al vostre Twitter, les obres a què feu referència no s'han fet d'amagat. Estaven incloses i previstes en el projecte @lifetritomontseny que va ser exposat a informació pública en el seu moment. A més, compten amb tots els permisos i adequacions requerides. Aquestes obres de millora de l'hàbitat del tritó del @montseny no tenen res a veure amb l'asfaltat de la pista de Can Riera de Ciuret a la qual feu esment; que és un projecte municipal, no de la Diputació e Barcelona.
Cordialment,

Benvolguda o benvolgut anònim,

T’agraïm el teu interès en aclarir aquest assumpte. T’hem de dir però, que, potser s’hauria elucidat ja fa dies, si la Diputació de Barcelona ens hagués respost la petició telemàtica que li vam fer el passat 1 d’agost a les 19:50:15h (núm. D’entrada 2040062118). D’aquesta manera, a la vista de la còpia del permís d’obres de l’Ajuntament de Fogars per aquesta obra específica, les corresponents actes de licitació i contractació, a més de la còpia del document on es recullen els acords entre l’OTPN de la Diputació i l’Ajuntament, reflectint les recomanacions de l’ACA (segons l’informe de 13 de febrer de 2019) per a la seva execució, llavors potser podríem persuadir-nos del nostre error en relacionar les dues obres al·ludides. Dissortadament, ara com ara, no hem rebut cap resposta de la Diputació.

D’altra banda, val a dir que la CSM rep habitualment comunicacions del Departament de Territori (la nostra feina ens ha costat), pel que fa als projectes que afecten ambientalment el Montseny. En el cas que ens ocupa només hem rebut la comunicació que fa referència a la “carretera rural de 5m” que promou l’Ajuntament, però, en canvi, no tenim notificació de cap procediment d’informació pública pel que fa al projecte LIFE Tritó Montseny. Aquest fet  ens fa pensar que tal procediment no s’ha dut a terme.

Ben atentament,

Carles Lumeras i Medrano

Afegeix un nou comentari

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.