1.- EL GOVERN DE L’ESTAT INAUGURA UN NOU TRAM DE LA B-40 EN CONTRA DE LES POSICIONS D’ECOLOGISTES I LES DIRECTRIUS D’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA, DE LES DIRECTRIUS AMBIENTALS I DEL SENTIT COMÚ.
El tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls entrarà en servei avui 16 de febrer després de 17 anys d’obres (iniciades el 2007) i pocs dies després que el mateix govern aprovi el projecte de Ley de Movilidad Sostenible.
En els darrers cinc anys s’han obert tres connexions viàries entre el Baix Llobregat i el Vallès (2018-2024); la caiguda de peatges de l’A7 a Martorell, la connexió A7-A2 al Papiol (abandonada 12 anys per protegir els interessos econòmics de La Caixa), i ara s’inaugura la B40-Quart Cinturó per connectar amb la C-59 al Vallès.
2.- CINC ANYS SENSE CAP INTERVENCIÓ RELLEVANT EN TRANSPORT FERROVIARI AL VALLÈS
Les inversions en ferrocarril ADIF-RENFE al Vallès en els darrers cinc anys han estat zero fins l’inici de les obres bàsiques de desdoblament de la R3. No s’ha fet cap intervenció rellevant en transport públic ferroviari al Vallès: ni una estació nova al Vallès, ni el reforç del bypass ferroviari de mercaderies del Vallès, ni l’increment de servei de la R8 Granollers Martorell, ni l’increment de trens entre Terrassa i Manresa, ni l'anada en tren al Baix Llobregat-aeroport, ni els intercanviadors de Volpelleres i Hospital General amb FCG. Un ampli reguitzell d’actuacions que haurien d’haver estat prioritàries i prioritzades.
3.- LA MANCA INVERSIONS EN TRANSPORT PÚBLIC AL VALLÈS; LES INTERVENCIONS DE TRANSPORT FERROVIARI AL VALLÈS QUE ES PODRIEN HAVER FET.
La Campanya Contra el Quart Cinturó posa de relleu, a tall d’exemple no superflu, 10 intervencions de transport ferroviari que podria haver executat l’Estat amb els 354 milions d’euros invertits en el Quart Cinturó. Inversions que continuen sent claus per la competitivitat en transport públic i mobilitat sostenible del Vallès i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona:
1) 2 M €uros - Dues cues de maniobres a Vacarisses i Viladecavalls per garantir el final de Servei Zona 3ATM als seus 20.000 habitants.
2) 4 M €uros - Una nova estació a Can Llong-Sabadell-un barri de 20.000 habitants.
3) 4 M €uros - Una nova Estació-intercanviador a Volpelleres-Sant Cugat amb FCG.
4) 4 M €uros - Una nova Estació-intercanviador a Hospital General-Rubí amb FCG.
5) 5 M €uros - Una nova Estació-Intercanviador R8/R4 a Cerdanyola Centre- una ciutat de 60.000 habitants i 45.000 estudiants UAB.
6) 22,5 M €uros - Increment de servei 30 minuts amb un tren específic de la R8 Granollers-Martorell.
7) 22,5 M €uros - Increment de servei 30 minuts amb un tren específic de la R4 entre Terrassa i Manresa.
8) 25 M €uros - Connexió ferroviària entre la R4-R8 al Baricentro-Vallès per fer la R-10 Aeroport
9) 50 M €uros - Nova Línia tren R10 Vallès-Aeroport (Terrassa-Sabadell-UAB-Papiol-Sant Feliu-Aeroport amb anada en tren al Baix Llobregat-aeroport)
10) 75 M €uros - el bypass ferroviari de mercaderies Ample Europeu del Vallès.
4.- SETZE ANYS D’INCIDÈNCIES I 343,54 MILIONS PEL CONJUNT DEL TRAM DE 13,5KM DE LA B-40 ABRERA-TERRASSA.
Han estat 17 anys d’actuacions Abrera-Terrassa a la B-40 amb problemes legals i ambientals, amb un alt cost econòmic: 25,48 milions d’euros per km construït. Amb un cost inicial previst de 251,97 milions d’euros i unes modificacions de 45,55 milions més al 2010, des de 2019 s’han afegit i executat treballs extraordinaris per uns altres 46 milions en el Quart Cinturó. Finalment el sobrecost, conegut, és del 37,5%, amb un preu final de 25,48 milions d’euros per Km (preu previst en l’adjudicació 18,53 milions d’euros).
La B40 s’ha convertit en l’obra de la seu. De fet, s’inaugura de nou ara, tot i que les obres i els enllaços encara no estan finalitzats: una curiosa manera d’inaugurar un servei. La inauguració precipitada dels subtrams d’Abrera i Terrassa el 2010 deixà pendent de finalitzar el tram que uneix Viladecavalls y Olesa, de 6,2 Km i tres carrils per sentit. Els treballs d’aquest tram s’han finalitzat amb un retard enorme (des del 2014 que el Govern de l’Estat ha promès inauguracions immediates) provocats per xaragalls a la riera de Gaià i per assentaments diferencials al paviment, i per l’adaptació obligada del túnel a la nova normativa i a les connexions de fort impacte ambiental amb la C-16 i la C-58.
Afegeix un nou comentari