Salvem el Calderí
Mollet del Vallès, Plaça Catalunya (Avda. Llibertat amb Rambla de Balmes)

Manifestació. Aturem l’urbanisme criminal

El 24 de maig ens mobilitzarem a Mollet del Vallès per demanar la protecció del Calderí, el darrer espai natural i agrari que queda a la façana sud de Mollet del Vallès.

Pels seus valors relatius a la producció d’aliments, hàbitat de fauna i flora i connector biològic, embornal d’emissions i contaminació, espai de salut i benestar, volem que el Calderí segueixi sent verd, agrícola i que tothom en pugui gaudir tal i com és.

Per ser un exponent més de l’especulació immobiliària i el desenvolupisme tardofranquista, per trobar-se en un espai inundable i posar en risc les poblacions del curs mig i baix del Besòs, perquè ja n’hi ha prou de massificar la zona metropolitana de Barcelona, perquè no volem més contaminació, ni col·lapse sobre els serveis bàsics ni transports, perquè ja n’hi ha prou de la falsa dicotomia entre drets socials i ambientals, i per què volem un govern municipal que sigui realment sensible a les grans problemàtiques del present: canvi climàtic, pèrdua de biodiversitat, crisi energètica i alimentària.

Per tot això, exigim:
Prou urbanisme criminal! Volem que es declari el Calderí com a àmbit No Urbanitzable al municipi.

Que l’Ajuntament torni l’aigua que va tallar als hortolans i hortolanes que treballen la terra.

Que es millori l’accessibilitat, la salubritat i es reforestin marges i camins. Per l’obertura d’un procés participatiu que incorpori els pagesos, hortolanes i veïnat per garantir-ne la protecció i un ús responsable i compartit.

El dissabte 24 de Maig, a les 11h iniciarem la manifestació a la Plaça de Catalunya de Mollet del Vallès (Avda. Llibertat amb Rambla de Balmes).


logo 30è

Afegeix un nou comentari

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.