Sant Celoni, a 23 de juliol de 2009

Santa Fe,52
08470 Sant Celoni - Barcedlona

PER UNA BONA GESTIÓ DEL TERRITORI

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en concret, la Sala Tercera del Contenciós Administratiu, ha admès a tràmit el recurs interposat per la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny (CSM) contra l’acord del Ple
de l’Ajuntament de Sant Celoni que desestimava la necessitat de desclassificar com a sòl urbanitzable la zona coneguda com Les Ferreries.

En el decurs d’aquest setmana, l’Ajuntament de Sant Celoni tindrà
coneixement del recurs i serà emplaçat per tal què en remeti al Tribunal la
còpia de l’expedient.

Fa ja uns mesos, a resultes d’una moció de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), i gràcies a tot el seguit d’actes de suport realitzats per la CSM i altres entitats del municipi en defensa de l’espai de la Ferreria i el Camí Ral, el Ple de l’Ajuntament de Sant Celoni va discutir finalment sobre la necessitat de preservar-ne la zona. L’opció de la conservació es va desestimar atès que tant PSC com CIU van abstenir-se en votar la proposta. Únicament, els dos regidors de la CUP hi van votar a favor.

A resultes del resultat del Ple del passat 19 de març, la CSM va entendre que no podia quedar-se de braços plegats i que calia continuar el camí iniciat fa més de deu anys en defensa de la preservació total de la Ferreria i el camí Ral. Cal remarcar que aquesta és una zona estratègica dins la conca mitjana de la Tordera. Presenta un elevat interès natural i agrícola, i realitza la funció d’espai de transició entre les taques urbanes i industrials i els diferents espais naturals de l’entorn. Alhora conserva el darrer tram que existeix del Camí Ral i, molt probablement, de la Via Augusta, en tot el Vallès Oriental.

Aquesta zona, amb el conjunt d’elements del patrimoni cultural i natural que conserva, constitueix la nostra expressió cultural, és un territori viscut i conceptualitzat, transformat per les activitats humanes i, per tant, és l’expressió de les societats i dels processos històrics que ens han precedit. Permetre desenvolupar el projecte previst comportaria la desaparició irreversible dels valors que conté.

Som partidaris de buscar l’equilibri entre les necessitats de la societat actual (sempre que ho siguin) i la preservació del territori com una font de riquesa pels valors culturals, ambientals i històrics, però això no implica consentir la
destrucció sistemàtica del territori, la seva descomposició i el seu empobriment
progressiu.

Per tot això la C S M va decidir recórrer als Tribunals amb la finalitat
d’aconseguir-ne la seva desclassificació, i permetre així el manteniment dels
valors naturals, culturals, històrics i paisatgístics, intrínsecs de l’espai; i més
tenint en compte que la majoria d’informes tècnics de l’expedient tramitat per
l’Ajuntament de Sant Celoni són favorables a la seva preservació.

Carles Lumeras i Medrano
                                   President de la Coordinadora per a la Salvaguarda del
                                   Montseny

Afegeix un nou comentari

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.