
RETAULE DE PRIMAVERA 2025
Diumenge 27 d’abril 2025
Descoberta del paisatge vegetal de Corró d’Amunt
Salvem Corró d’Amunt enceta un nou projecte d’estudi i divulgació de les plantes i del paisatge vegetació de Corró d’Amunt per tal de valorar-ne la riquesa i l’originalitat. Creiem fermament que Corró d’Amunt i la Vall del Carbonell, com extensió, és el darrer paradigma d’un entorn rural que s’ha de preservar.
Aquest estudi, que ens agradaria que fos participatiu, és una eina per tal d’entendre i posar en valor la nostra singularitat.
10 h- Sessió inicial a les Escoles, a càrrec del geògraf Josep Maria Panareda
Objectius i metodologia del projecte d’estudi del món vegetal a Corró d’Amunt, a nivell de les plantes, de les comunitats vegetals i del paisatge vegetal amb tècniques d’observació, d’identificació i de registre de dades: les APP de PlantNet i d’iNaturalist d’identificació de plantes a l’abast de tothom, l’establiment d’un inventari de vegetació i la tipificació i representació d’unitats de paisatge. En tots els nivells es farà atenció especial a les relacions entre el paisatge vegetal i les activitats humanes actuals i passades amb l’objectiu final d’entendre l’entorn vegetal de Corró d’Amunt.
11 a 13:30 h - Sessió pràctica: recorregut per practicar l’observació de l’entorn vegetal diferenciant els tres nivells d’organització: les plantes, les comunitats i el paisatge. Se suggereix portar un bloc per escriure, una lupa i el mòbil. Les imatges captades es podran pujar a l’aplicació iNaturalist, pel que es recomana descarregar-se l’aplicació.
La defensa de Salvem Corró d’Amunt és paradigma de la resistència d’un entorn singular, herència dels nostres avantpassats, que nosaltres custodiem i que ha de ser el futur dels que vindran.
Des de Salvem Corró d’Amunt no ens cansem d’evidenciar la magnitud de la tragèdia de la construcció de pisos i centrals solars en un entorn agrari i rural, i darrer espai natural – la Vall del Carbonell- del Vallès Oriental.


Afegeix un nou comentari