Debat públic sobre la construcció de la carretera Illes-Sant Marçal, entre la CSM i Marti Boada

By carlesl |

Benvolgudes lectores i lectors,
Avui us informem que, finalment, el nostre darrer escrit sobre aquest assumpte, ha estat publicat el dilluns dia 20 al diari El 9NOU. En ell responem els atacs rebuts de Marti Boada el passat 27 de maig (us adjuntem còpia facsímil), dins les pàgines del mateix diari.

Terciarització d'espais protegits o defensa del territori, la qüestió és aquesta! (resposta a en Martí Boada)

By joan |

Us adjuntem l'article que ha sortit publicat avui al 9Nou, en resposta a un altre, d'en Martí Boada, defensant la construcció de la carretera al camí de les Illes - Sant Marçal, a la capçalera de la Tordera, al cor del Montseny.

Els objectius "poc diàfans" d'en Martí Boada

By joan |

Fa no gaire en Martí Boada va escriure en un article a on es posicionava a favor de l'obertura d'una carretera a la capçalera de la Tordera que enllaçaria dos hotels, trinxant de pas una de les zones que a dia d'avui te la màxima protecció dins el Parc Natural del Montseny, i donant accés, ja posats, al que avui és una masia que l'alcalde-promotor de l'obra va declarar recentment com a equipament hoteler.

A l'article, en Boada, per variar, no donava cap argument a favor de l'asfaltatge, per fer front, per exemple, a tot l'impacte ecològic que aquesta infraestructura produiria en aquesta vall al cor del Montseny, i que els mateixos informes dels tècnics del parc natural detallen. Però, a més a més de les vaguetats en les que es perdia, i ens feia perdre, a
l'article, el que si que feia és insinuar que darrera de l'oposició de la Coordinadora per la Salvaguarda pel Montseny hi ha "objectius poc diàfans"...

Tour contra l'asfalt

El Montseny sense pretext. Doncs, parlem-ne

By carlesl |

Benvolgudes lectores i lectors,

Introduim a continuació una còpia (en versió íntegra) de l'article signat per la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny, que va ser publicat el passat dia 30 de juny al diari El 9NOU, com a resposta al que Martí Boada va publicar en aquest mateix diari el dia 20, amb el títol «El Montseny com a pretext. Montseny, Patrimoni Unesco, de la gent i les institucions del territori».

No introduím cap valoració. Aquesta és una feina que us deixem a vosaltres. Adjuntem l' Informe d’anàlisi dels impactes i mesures correctores del projecte d’arranjament i pavimentació del camí de connexió de les carreteres BV-5301 i BV-5114, al municipi de Montseny, per si el voleu consultar.


El Montseny sense pretext. Doncs, parlem-ne

A través d’uns quants mitjans de comunicació, hem tingut accés a l’article d’opinió que el senyor Martí Boada publicava el passat 20 de juny, amb el títol «El Montseny com a pretext». Encoratjats per la seva crida a «discutir serenament i objectivament, sense ira... (sic) », ens proposem objectar un cop més amb els nostres arguments (i hem de dir que son també els de molta altra gent) l’execució d’aquesta obra, anomenada II Fase d’arranjament i pavimentació del camí de connexió de les carreteres BV-5301 amb BV-5114,  utilitzant la terminologia oficial.