El 15 de novembre a Móra d'Ebre la mobilització de país 'El món rural no està en venda. Volem pobles vius'. Amb ella es vol posar damunt de la taula l'atac general que viuen els espais rurals, donar-hi una resposta de conjunt i fer recular als poders que l'impulsen.
Us animem a participar-hi activament amb les diferents formes que es proposen en la 'Guia de participació'. És important que us inscriviu al dinar prèviament. Tot plegat ho podeu fer amb els enllaços del final del text.
El boom actual dels centres de dades se suma a les diferents bombolles energètiques; a les infraestructures de recepció i d'incineració de residus; a les infraestructures logístiques i de transport d'energia, als macropolígons i a les massificacions turístiques, a l'espoli de l'aigua, a la destrucció progressiva del sòl agrari i de la pagesia...
A més, polítiques com el PLATER o el projecte de llei simplificació dels tràmits ambientals i urbanístics suposen veritables mesures d'excepció territorial.
Les crisis del sistema de creixement il·limitat, s'intenta resoldre desesperadament, ja no només contra les perifèries del Sud Global sinó també, contra les perifèries interiors.
Nosaltres, per contra, reivindicarem la ruralitat com una aposta de futur, en sí mateixa, per uns temps complicats que s'albiren i en els quals serà vital comptar amb comarques vives, autònomes, amb terres, aigües i aires nets, plenes de biodiversitat i de capacitat d'acollida. I amb uns serveis bàsics a l'altura del moment.
La mobilització (que dona continuïtat a la del 5 d'octubre de 2025 a Lleida) anirà des de Móra d'Ebre fins a Móra la Nova, municipis afectats pel projecte de Gigafactoria d'intel·ligència artificial. I acabarà amb un dinar en comú, a la vora de l'Ebre.
Tots els materials i informacions completes: https://poblesvius.cat/mobilitzacio-el-mon-rural-no-esta-en-venda/
Formulari d'adhesió i inscripcions: https://my.liberaforms.org/el-mon-rural-no-esta-en-venda
Salut i pobles vius!


Afegeix un nou comentari