Terciarització d'espais protegits o defensa del territori, la qüestió és aquesta! (resposta a en Martí Boada) joan dv., 13/05/2016 - 14:48

Us adjuntem l'article que ha sortit publicat avui al 9Nou, en resposta a un altre, d'en Martí Boada, defensant la construcció de la carretera al camí de les Illes - Sant Marçal, a la capçalera de la Tordera, al cor del Montseny.

Una acció contra el cinisme: protesta contra l'acte "100 anys de protecció del Montseny", organitzat per la Xarxa de Parcs Naturals

El diumenge dia 15 es va fer una concentració de protesta contra l'acte que, cínicament, la Xarxa de Parcs Naturals havia organitzat, amb el  títol de "100 anys de protecció del Montseny", a Sant Esteve de Palautordera.

Les protestes ciutadanes contra la imminent construcció d'una nova carretera entre les Illes i Sant Marçal, propugnada per l'alcalde de Montseny amb interessos poc clars, i que es pagaria amb diners públics, ja fa més de dos mesos que duren. Aquest projecte innecessari, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis de Parcs Naturals, està enrarint l'ambient de la comarca i els ànims de la gent comencen a estar caldejats.

La carretera en litigi es construiria, a menys que ho impedim, sobre la pista existent en l'actualitat, que discorre paral·lelament a la capçalera de la Tordera, travessant la zona més delicada  i ben conservada, fins avui, de tot el massís del Montseny. La seva construcció, i posterior utilització massiva, comportaria greus conseqüències pels hàbitats i les espècies existents en aquesta vall, conseqüències que podrien resultar irreversibles.

L'acte institucional objecte de la protesta, que comptava amb la presència dels presidents de la Diputació de Barcelona i Girona, Salvador Esteve i Joan Giraut, respectivament, a més del cap de la Direcció Territorial Nord de Parcs Naturals, Jordi Soler, i de l'alcalde de Montseny, Alfons Planas, entre d'altres polítics locals, va reunir menys participants que detractors. La recepció va ser prou contundent, com podreu veure al video que incorporem a continuació.

Tour contra l'asfalt: fes-lo en bici!! joan ds., 07/06/2014 - 15:48
Plaça Mercè Rodoreda, Sant Celoni

Si vols venir al Tour contra l'asfalt (campanya contra l'asfaltament de la pista de Les Illes a St. Marçal) i et ve de gust pujar al poble de Montseny en bici (recorda que el gruix de la gent pujarà en autocar, habilitat per la CSM), demà n'hi ha uns quants que hem quedat per fer-ho al mateix lloc que l'autocar, a la pç. Mercè Rodoreda de St Celoni a 1/4 d'11

No farem una bicicletada familiar col·lectiva, sinó que pujarem en bici, com a alternativa a l'autocar... Son 17km de recorregut, de pujada, fins la cota 700m, i per tant no serà un trajecte apte per nens o ciclistes poc acostumats a aquesta mena de recorreguts (en aquest cas us recomanem anar amb autocar o vehicle privat), sinó més habiat pensats per gent acostumada a fer trajectes en bici.

Quan arribem al poble del Montseny ens afegirem a les accions de protesta de la gent que haurà arribat motoritzada.

Fins demà!

Manifest que llegirem les entitats convocants, a la concentració de protesta que es durà a terme a la rotonda de Campins, el proper 27 d'abril

Benvolguts amics i amigues,

A continuació us donem a conèixer el manifest que es llegirà el proper diumenge dia 27, al finalitzar l'acte de protesta contra la construcció d'una nova carretera que pretén unir el càmping de les Illes i Sant Marçal, amb greu perill per la conservació d'hàbitats i espècies de la capçalera de la Tordera.


 

Som avui aquí, a la principal porta d’entrada al Montseny, al peu de la nostra muntanya, que una vegada més ens demana posar-nos dempeus per defensar-ne la seva supervivència. I tenim clar perquè som aquí: perquè ens oposem a l’asfaltatge dels quasi 4 quilòmetres de la pista forestal de les Illes a Sant Marçal, al poble de Montseny. Una zona de màxima protecció, catalogada com a Zona de Reserva i d’Alt Interès Natural, Ecològic i Paisatgístic, pel mateix Pla Especial del PN del Montseny.

Ens oposem a una obra que significa obrir la circulació al trànsit rodat en un espai altament sensible pel que fa a la biodiversitat, capçalera de la conca de la Tordera, fins ara força aïllada i salvaguardada de la hiperfreqüentació i l’explotació turística. Aquest increment de la mobilitat tindrà greus conseqüències sobre la flora, la fauna i els ecosistemes de la zona. Les autoritats del Parc, el Conseller de Territori, i els “experts” que  aquesta setmana  parlaven a Barcelona sobre el Pla de Conservació del  Parc Natural, en són perfectament conscients d’aquestes conseqüències i no han fet res per impedir-les.